Powiedz „nie!” szablonowemu myśleniu, czyli event firmowy szyty na miarę

Coraz więcej firm dostrzega wartość w integracji swoich pracowników oraz inwestowaniu w imprezy dla kontrahentów. Jednak zabawy rodem z wesela nie wystarczą. Dowiedz się, jak powinien być zorganizowany event firmowy.

W pierwszej kolejności należy uświadomić sobie, że event firmowy nie jest jedynie pustą rozrywką, ale również inwestycją w przyszłość. Firma organizująca event firmowy powinna ustalić z Tobą cel wydarzenia i strategię określającą, jakimi środkami go osiągnąć. Dlatego musi być trochę jak psycholog, trochę jak przyjaciel – w odpowiedni sposób pokierować uczestnikami imprezy, by w kontrahentach pozostało przyjemne skojarzenie z Twoją marką, a pracownicy poczuli bezpieczeństwo i przynależność do grupy. Niestety nie ma jednego antidotum na problemy firm, które chcą uzyskać dany efekt. Dlatego zorganizowany przez profesjonalistów event firmowy musi być uszyty na miarę!

Event firmowy służący team buildingowi

Zapewne starsze pokolenie pamięta jubileusze zakładów pracy, podczas których pito wódkę i tańczono w rytm „Ostatniej niedzieli”. Nie twierdzimy, że tego typu spotkania nie miały pozytywnego wpływu na pracowników – na pewno umacniały więzi i budowały przyjaźń.

Obecnie jednak rynek pracy nieco się zmienił. Młodzi często zmieniają miejsce pracy, szukając coraz lepszych warunków zatrudnienia, przez co pracodawcy mają utrudnione zadanie polegające na stworzeniu zgranego i dobrze funkcjonującego zespołu. Krótko mówiąc, proces integracji teamu musi się odbyć w przyspieszonym tempie i cyklicznie, gdyż może się okazać, że do następnego eventu firmowego cały zespół już zmieni się na nowy.

Event firmowy powinien być tworzony z myślą o tym, w jakim stopniu częste rotacje pracowników są problemem w Twojej firmie, czy zespół ma jasno wyznaczoną hierarchię i liderów, jaka atmosfera panuje pomiędzy pracownikami, w jakim są wieku i na jakim etapie życia. Znając te dane, firma eventowa tworzy gry i zabawy zawierające elementy pasujące do grupy: rywalizację, pracę zespołową, budowanie zaufania, służące zapoznaniu się członków zespołu czy po prostu odprężeniu.

Event firmowy służący pozyskaniu kontrahentów

Zupełnie inny format ma event firmowy przygotowywany dla obecnych i przyszłych klientów. Jego celem jest zbudowanie świadomości marki i zaprezentowanie jej od jak najlepszej strony. Podczas tego typu wydarzenia nie można sobie pozwolić na żadne potknięcia, a w dodatku firma musi hojnie ugościć zaproszonych.

Event firmowy dla kontrahentów powinna cechować ekskluzywność i klasa, ale zarazem kreatywne podejście do zadania. Znów, podobnie jak w przypadku eventu team buildingowego, impreza nie może opierać się wyłącznie na piciu szampana i small talkach. Gościom należy zapewnić niezapomniane atrakcje.

Należy pamiętać, że ta impreza może stanowić jedyną okazję do wywarcia pozytywnego wrażenia na przyszłych klientach. Niemal pewne jest to, że organizując udaną imprezę, Twoja firma będzie pierwszą, o której pomyślą, kiedy pojawi się u nich potrzeba skorzystania z oferowanych przez Ciebie produktów lub usług.

Z kolei starzy klienci poczują, że o nich dbasz i zabiegasz, dlatego organizacja eventów firmowych stanowi niezwykle ważny element przy budowaniu lojalnych relacji, jest nawet w stanie przywrócić utracony kontakt z dawnym klientem. Można więc powiedzieć, że to doskonała inwestycja w przyszłość firmy.
Organizując event firmowy, należy wystrzegać się nudy i schematycznego podejścia. Nie trzymając się tej zasady, narażasz firmę na ogromne koszty, które nie przełożą się na wzrost zainteresowania ze strony klientów i nie przyniosą pożądanych efektów w pracy zespołu. Dlatego event firmowy musi być jak garnitur szyty na miarę – idealnie dopasowany do branży i charakteru firmy oraz jej potrzeb. Nie ryzykuj, skorzystaj z usług profesjonalistów doświadczonych w tworzeniu eventów firmowych!

Strona korzysta z plików cookies. Dowiedz się więcej z polityki cookies. Więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close